Co dzieci przedszkolne wiedzą o grach komputerowych?
Dzieci wiążą grę komputerową z akcesoriami (myszka, klawiatura), rzadziej z formą aktywności, jaką jest zabawa. Cieszą się z wygranej, są szczęśliwe, że są mistrzami. Czują się gorzej, gdy przegrają - denerwują się. Dzieci napotykając sytuacje trudne, nie potrafią działać konstruktywnie, poddają się lub złoszczą. Napięcia emocjonalne jakie dziecko odczuwa mogą odzwierciedlać się w snach.
Uważa się, że gry komputerowe mają wiele zalet:
- ułatwiają przyswajanie i przetwarzanie informacji zgodnie z zasadą: bawiąc - uczą,
- mogą być przydatne w usprawnianiu umiejętności rozwiązywania problemów, kształtowania umiejętności podejmowania decyzji, sprzyjają rozwojowi procesów poznawczych,
- wzmacniają poczucie własnej wartości,
- przynoszą pozytywne przeżycia związane z wygraną;
ale także i wad:
- prowadzą do ograniczenia kontaktów społecznych,
- zachęcają do uczestniczenia w aktach przemocy, prezentowania zachowań aspołecznych,
- mogą prowadzić do oderwania się dziecka od rzeczywistości i pozostawania w świecie iluzji.
Biorąc pod uwagę negatywne i pozytywne wpływy gier komputerowych na rozwój dziecka, należy nie zabraniać tego rodzaju zabawy dzieciom, ale zwracać uwagę na właściwy ich dobór.
Gry komputerowe to jeden z elementów współczesnej kultury, której użytkownikiem jest i będzie dziecko.
Źródło: http://www.chomikuj.pl/